Linképítés – ha ezt a szót halljuk, talán sokan nem is gondolják, hogy mit is jelent valójában. És hogy miért lehet fontos mondjuk egy étterem életében. Aki vállalkozást üzemeltet, vagy egy olyan vállalkozásnál dolgozik, ahol belelát az internetes keresések és találatok kérdéskörébe, bizonyára találkozott már a linképítés fogalmával.
Hogy mit is jelent ez leegyszerűsítve? Azt, hogy ha valamit keresünk a Google-ban, a találatok sorrendjénél a Google figyelembe veszi, hogy az adott linkre hány más oldalról mutatnak linkek. Hisz ezáltal ítéli relevánsabbnak a tartalmat. Olyan ez, mint a való életben. Ha egy kérdésünkre a nagy többség ugyanazt a választ adja, akkor azt a választ tartjuk mi is relevánsnak. De hogy mi köze van ennek az éttermekhez? Például annyi, hogy ha éttermet keresünk, akkor sokszor a Google-hoz fordulunk, különösen akkor, ha nem vagyunk ismerősek az adott városban, városrészben. Ha valaki éttermet keres, általában nem bogarássza végig az összes szóba jöhetőt, az első oldalról kiválasztja azt, ami neki tökéletes. Fontos tehát, hogy az étterem weboldala ízléses legyen, hogy vonzza a látogatók figyelmét, hogy vágyjon oda az ember. És persze az is nagyon fontos, hogy meg is találják a látogatók az éttermet.
Linképítés – ez a Google találati listáján való megjelenés egyik alappillére. A Keresőben Első csapata pedig garanciát vállal arra, hogy a Google találati lista első helyére kerüljünk. Hogy hogyan? Az első lépés, hogy árajánlatot kérünk, hisz ilyenkor a lehetőségek és igények felmérése zajlik. Lehetséges, hogy egy szűk réteg számára nem biztos, hogy a linképítés a legjobb megoldás. Ezután a kulcsszókutatás és a konkurenciaelemzés történik. A kulcsszavak kulcsfontosságúak, hogy ha lehet ezzel a szófordulattal élni, hiszen az emberek sokféle kulcsszót írnak be a keresőóriásba, ha valamit keresnek. Lehet, hogy mind ugyanazt keresik, de nem ugyanolyan szókapcsolatokkal, szavakkal. Ezért fontos elemezni azt, hogy aki a mi termékünket vagy szolgáltatásunkat keresi, milyen kulcsszavakat ír be a keresőbe.
Aztán itt a konkurencia kérdése is, a Keresőben Első ebben is profi, megvizsgálják a konkurens weboldalakat, hogy ők milyen tartalommal, linkháttérrel érnek el jó pozíciót. Aztán jöhet a weboldal elemzése. Keresőoptimalizálás szempontjából, hisz hiába szép és dizájnos egy weboldal, ha nem találnak rá a potenciális vásárlók, akkor bizony nagy baj van. Ilyen szempontból is meg kell tehát vizsgálni egy weboldalt. Végezetül pedig jöhet a linképítés. Ami azt eredményezi, hogy a Google értékesnek tekinti majd a különböző honlapokon elhelyezett linkeket, így kerül egyre előrébb a cég a találati listán. Akár háromezer százalékos forgalomnövekedést is jelenthet ez, már ami a látogatók számára illeti. A sok látogató pedig nagy forgalmat generál. Ha tehát linképítés, akkor a Keresőben Első csapata a jó választás, hisz sokéves tapasztalattal, profi szakértelemmel állnak rendelkezésre.